Was there a shoegaze band with a better drummer than Ride? Loz Colbert is seriously underrated.

Was there a shoegaze band with a better drummer than Ride? Loz Colbert is seriously underrated.

  1. 1 month ago
    Anonymous

    my favorite Ride drums track

  2. 1 month ago
    Anonymous

    Decay is the best one.

    • 1 month ago
      Anonymous

      Probably the most overatted shoegaze band and one of the most overatted rock bands

      they set no atmosphere, their lyrics are utter garbage, the singing is shit, the melodies are extremely unpleasant to listen to, i don't get why this is still considered shoegaze canon when you could choose to listen to candy claws or pale saints instead

      Shhhh. Shhhhhhhh. Its okay.
      It is fine. It's okay.
      <3
      All your pain...will soon pass, anon.
      Youu caasnte geett waaate youu waaant
      Dreams Burn Down

      • 1 month ago
        Anonymous

        it doesn't, i still hate ride, at least you posted one of their better songs

        • 1 month ago
          Anonymous

          There's only like 3, imo, but wewlad, enough to make a name and be remembered for. I dunno

          • 1 month ago
            Anonymous

            That's what i always say, they're only remembered because they developed some sonority by accident that was close to shoegaze, but mbv and the melody based bands did it better

            • 1 month ago
              Anonymous

              Who cares, anon?
              Honestly. Why judge a band?
              Sometimes I just like a 10 second clip from a single song. Lol. Did the test of the discography or the bassist's favorite color diminish the affect that amazing 10 second sound has on my mood and day? No, anon. No.
              But maybe you are around more people that spout gibberish than I am.
              I've been in a voluntary hermitage for years. No skin off my dick.

  3. 1 month ago
    Anonymous

    yeah, good point.
    maybe it was some sorta weird 'bleedover' from the baggy stuff going on at the time and all that drum stuff that was popular but I really like that album a lot.

  4. 1 month ago
    Anonymous

    The Charlottes' drummer is on par IMO

  5. 1 month ago
    Anonymous

    Probably the most overatted shoegaze band and one of the most overatted rock bands

    they set no atmosphere, their lyrics are utter garbage, the singing is shit, the melodies are extremely unpleasant to listen to, i don't get why this is still considered shoegaze canon when you could choose to listen to candy claws or pale saints instead

    • 1 month ago
      Anonymous

      >thinks overrated nu-gaze like candy claws is better than ride

      • 1 month ago
        Anonymous

        >nu-gaze

        how is some stupid band trying to set atmospheres by relying on melodies and reverb nu?

  6. 1 month ago
    Anonymous

    Reply to this post if Mark Prindle introduced you to Ride.

    • 1 month ago
      Anonymous

      Who?

  7. 1 month ago
    Anonymous

    for me its Polar Bear and it isn't even close

  8. 1 month ago
    Anonymous

    Nowhere is crazy underrated honestly. Better than Souvlaki for sure.

  9. 1 month ago
    Anonymous

    Incase anyone was wondering they're gonna have a special Live performance In OCT for the 20th anniversary
    https://www.moment.co/ride

  10. 1 month ago
    Anonymous

    Been fortunate to have seen RIDE twice in my lifetime.
    a band dropped out at a festival had RIDE come thru last minute and was sick as fuck.

    Also seen MBV twice and LUSH during their reunions and Slowdive 3 times. Never thought I would see the BIG 4 of shoegaze

  11. 1 month ago
    Anonymous

    Ride sucks im embarrased for any one who liket hem

Your email address will not be published.